Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Perceval le Gallois (1978) του Eric Rohmer


Είχα δει δυο μόνο ταινίες του Ρομέρ, τη νύχτα με τη Μοντ και το γόνατο της Κλαίρης, και η αλήθεια είναι ότι δε μου άρεσαν πολύ, ίσως και λόγω ηλικίας να μην είχα καταλάβει το βαθύτερο νόημα τους, πάντως δεν είχα σκοπό να δω άλλη ταινία του, αλλά ο Περσεβάλ που τον ανακάλυψα στο πολύ ενδιαφέρον μπλογκ scalisto.blogspot.com μου κίνησε την περιέργεια. Είναι μια μεταφορά του μεσαιωνικού μυθιστορήματος του Chrétien de Troyes «Perceval, le Conte du Graal», ένα από τα μυθιστορήματα με ιππότες που ήτανε δημοφιλή στην Ευρώπη, και που περιγράφει τη ζωή του Περσεβάλ που ψάχνει να βρει το Ιερό Δισκοπότηρο.
Τα σκηνικά στην ταινία είναι τελείως ψεύτικα, χάρτινα, οι ηθοποιοί απαγγέλλουν ή και τραγουδούν στίχους  από το πρωτότυπο, συχνά με τη συνοδεία μεσαιωνικής μουσικής. Μοιάζει έτσι περισσότερο με θεατρικό, και ειδικά με θέατρο έτσι όπως το φαντάζομαι στο Μεσαίωνα. Εγώ προσωπικά παρακολούθησα με ενδιαφέρον την εξέλιξη της ιστορία, και πολλές φορές με ξάφνιασε ο τρόπος που ο ποιητής απευθύνεται στο κοινό, αλλά και η τόλμη όταν περιγράφεται πχ η ερωτική συνεύρεση του Περσεβάλ με μια δεσποσύνη στο κάστρο της.  Κατά τα άλλα, υπάρχουν πολλά γελοία επεισόδια με ιππότες να υπερασπίζονται την τιμή κοριτσιών και κάποια λόγια για την τιμή των ιπποτών, κι μ' αυτά κατάλαβα γιατί ο Θερβάντες κάποια στιγμή δεν άντεχε πλέον να διαβάσει άλλο τέτοιο μυθιστόρημα. Μάλλον είναι δύσκολο να παρακολουθήσει κανείς αυτή την ταινία αν δεν του αρέσει η μεσαιωνική μουσική, που εμένα μου άρεσε. Έψαξα στο ίντερνετ για τους ηθοποιούς-μουσικούς και δεν βρήκα σχεδόν καμία πληροφορία, πάντως φαίνεται να παίζουν επαγγελματίες μουσικοί.

Ορίστε και η ακριβής διεύθυνση για όποιον θέλει περισσότερες πληροφορίες: http://scalisto.blogspot.com/2010/02/eric-rohmer-perceval-le-gallois-1978.html

2 σχόλια:

Philip Winter είπε...

Oύτε εγώ έχω δει πολλά από Ρομέρ, αλλά αγάπησα το "Μια Νύχτα με τη Μόντ". Το "Γόνατο της Κλαίρης" το βρήκα χλιαρό, με κούρασε αρκετά με τη φλυαρία του.
Θα ψάξω και αυτήν αφού σε ενθουσίασε.

Simurgh είπε...

Δε με ενθουσίασε ακριβώς, απλά έχω μια αδυναμία στη μουσική και στα παλιά έργα της λογοτεχνίας.